lørdag 29. februar 2020

«Jeg har aldri hatt venner, så det er ikke noe jeg savner»

«Jeg har aldri hatt venner, så det er ikke noe jeg savner»











Navn: Erik Mabro
Alder: 33
Bor: Mjøndalen
Jeg glemmer aldri at lille Mjøndalen vant over selveste Rosenborg. Det er det sjukeste jeg har opplevd. Jeg jobba for MIF den sesongen de var i Tippeligaen. Det var utrolig stort og moro. Jeg var også med i noen episoder av TV-serien «Alle gutta», som ble filmet det året. Det var stas å se seg selv på TV.
Jeg er lettere psykisk utviklingshemmet, men tenker ikke på meg selv som annerledes. Det eneste er at jeg kan slite litt med å få forklart meg som jeg vil. Jeg har gått på vanlig skole med støttekontakt og bor i egen leilighet i underetasjen hos mamma og pappa. Det er veldig bra. Vi spiser middag sammen hver dag klokka fem. Jeg har ingen venner, men det går helt fint. Jeg har aldri hatt det, så det er ikke noe jeg savner. Jeg liker å slappe av hjemme, se på TV og snakke med folk på Facebook. I går tok jeg bussen til Drammen og gikk alene på kino.
Jeg har et lite skrin her med to medaljer fra Special Olympics i Alaska i 2001. En bronse og et gull i snowboard. Da gikk jeg i tiendeklasse på Skotselv skole. Det beste med alt var egentlig velkomsten jeg fikk da jeg kom tilbake på skolen. Det jeg gleder meg mest til nå, er å gå på jobben min på Kiwi. Der liker jeg å ta litt ansvar. Fylle på med varer som mangler, for eksempel småbrus og pølsebrød. Inge er sjefen min og han er veldig grei.

485 Folk i nye Drammen – les alle historiene her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar