lørdag 2. november 2019

Du Hvet jeg er utrolig glad i deg! Jeg Hvet jeg kan blit sint og irritert på deg men innerst inne er jeg utrolig





Du Hvet jeg er utrolig glad i deg! Jeg Hvet jeg kan blit sint og irritert på deg men innerst inne er jeg utrolig glad i deg! Om vinteren har man ikke lyst til og ri og det der og da blir jeg lettere sur på deg. Jeg hvet jeg har sakt til deg flere ganger at jeg vil selge deg og heller kjøpe en annen og en som ikke er så tykk og sta! men innerst inne er du en super hest. du begynner og dra litt på åra men det betyr ikke at du ikke er bra!Nå begynner våren/sommeren og komme og det blir lengre lyst og varmere. Da vil jeg som de fleste andre bli mere glad og få mere lyst. Jeg kommer sikkert til og drive med deg nesten hver dag! Du begynner og få tilbake den fine karamell brune sommer fargen din! Om våren/sommeren ser du også mere glad ut! Vi kommer til og ri på turer og vi kommer til og trene mere! Jeg er sikker på at jeg kommer til og starte ettelerannent stevne! Vi har mange år foran oss som vi kan forbedre oss på! Etterhvert når du blir eldre vil jeg at du skal ha det fint! At du skal bare gå og daffe hele dagen og kose deg med mat. Jeg har hatt deg i ca 1år og 4månder det er det beste året med hest jeg har hatt! Vi har jo hatt deg på fôr i ganske mange år! Jeg er utrolig glad for at det ble deg! Du er ikke noe nybegynner hest og har dine egene meninger og trenger en krevende rytter som er sta selv. Du er ganske egen og kan plutselig finne på att du ikke gidder mere og bare stopper. Det er flere ganger jeg har gallopert med deg og du bare har stoppa og tenkt "nei vettu hva dette gidder jeg ikke mere" du er en liten sta frøken du! Jeg husker før bare du så en bane så stoppa du! Men jeg hadde mine metoder! Du var heller ikke spesielt glad o gallopere før men da satte vi bare opp et hinder og styrte deg mot i trav og da galloperte du da! Men nå galloperer du som bare det! Du er ikke så glad i og gallopere på stor volte men så fort jeg setter deg over på firkantsporet så galloper du i den farta! Jeg var også på et kurs med deg det jeg skulle lære deg til og søke til tøylen. Jeg satte meg oppå deg og tenkte "dette går alderig du som er så sta!" Men etter og ha jobba med og mykne deg opp så gikk det faktisk! Du hadde dine hjørner der du gikk ned med hue! Da ble jeg gla da! Dette har vi fått til mange ganger vi bare må jobbe en del først!vi har jo starta før! Både gymkhana og tur ritt. Vi har øvd masse på sprang og vi må ut og starte snart! Jeg er utrolig glad i deg ponni trollet mitt! Vi skal ha mange fine pr sammen framover! Glad i deg og det skal du hvite!

2 kommentarer: